Meubelen laten leveren

Voorbereiding voor levering

Zodra uw aankoop in ons magazijn ter beschikking is, wordt u verwittigd per mail of per brief. Hierin vragen wij u telefonisch contact met ons op te nemen om een geschikte leveringsafspraak te maken. Gelieve deze afspraak vast te leggen op een moment dat u zelf aanwezig bent in de woning. Wij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor eventuele misverstanden tijdens uw afwezigheid. 

Leveren in uw straat

Om een vlotte levering te garanderen, vragen wij u om parkeerplaatsen voor uw deur te voorzien. Afhankelijk van uw straat kan dit door eenvoudigweg uw eigen wagen voor uw deur te plaatsen om een ideaal plaatsje te reserveren. Zoniet zal u parkeerborden bij uw gemeente dienen aan te vragen om zo een plaatsje voor ons vrij te houden. De eventuele kosten die hieraan verbonden zijn, kunnen niet op Vandermeeren verhaald worden.

Leveren op de zeedijk

Iedere kustgemeente heeft haar specifieke regels. Zo dienen leveringen op de zeedijk steeds te gebeuren tussen 8 u en 10 u. Indien we langer ter plaatse zijn om verder te monteren, vragen wij u om een vergunning voor de nodige parkeerplaatsen in de nabijgelegen zijstraat aan te vragen.

Leveren op verdieping

  • Als we meubelen op een verdieping dienen te leveren, maken we gebruik van een lift. Wij leveren namelijk nooit zware of grote meubelen langs de trap.
  • Als we gebruik maken van de binnenlift in uw gebouw, vragen wij u de grootte van de lift na te kijken. Indien u niet zeker bent of uw aangekochte meubel hierin past, gelieve ons dan de afmetingen (grondoppervlakte, hoogte en de afmetingen van de deuropening) door te geven. Intern kijken we dan na wat er mogelijk is. Controleer ook of u de binnenlift in het gebouw mag gebruiken voor het leveren van meubelen. Wij willen namelijk geen last zijn voor de buren. 
  • Als we gebruik maken van een buitenlift, kan u van een extra service van Vandermeeren Interieurs genieten. Zo regelen wij graag een buitenlift voor u bij één van onze ervaren liftfirma’s. Wel vragen wij u te zorgen voor een vergunning en parkeerplaatsen voor de lift en vrachtwagen. Deze dient u aan te vragen bij uw gemeente of bij de politie. Leveringen met een buitenlift vinden steeds plaats tussen 8u en 10u.

Afhalingen

Zodra uw aankoop in ons magazijn ter beschikking is, wordt u verwittigd per mail of per brief. Hierin vragen wij u telefonisch contact met ons op te nemen om een geschikte afhalingsafspraak te maken. Deze afspraak dient minimaal 24 uur op voorhand vastgelegd te worden zodat wij alles voor u kunnen klaarzetten.

Afhaling houdt in dat u het meubel in de originele verpakking nog dient te monteren bij thuiskomst tenzij dit anders wordt overeengekomen bij uw aankoop.

Betalingsvoorwaarden

Bij Vandermeeren Interieurs geldt het principe ‘betaling bij levering’*. Dit houdt in dat de bestelling ten laatste op het moment van de levering of afhaling betaald dient te worden. Wij vragen steeds een voorschot van 30% bij het noteren van uw bestelling. Als klant kan u het resterende bedrag op de volgende manieren betalen:

  • Bankcheque: Deze dient ten laatste bij aanvang van de levering afgegeven te worden.
  • Overschrijving: Hier verzoeken wij u om het saldo enkele dagen vooraf over te schrijven om misverstanden te vermijden. Gelieve ook het rekeninguittreksel van deze betaling te laten zien tijdens de levering. 
  • Per kaart betalen in één van onze filialen. Dit kan ten laatste de dag voor de levering.
  • Cash betalen: Per bestelbon kan er een maximumbedrag van € 3.000 cash betaald worden. Als u al een voorschot cash hebt betaald, is de cash betaling beperkt tot deze € 3.000 min het reeds betaalde voorschot.

Hebt u nog verdere vragen omtrent het saldo van uw bestelling of uw facturatiegegevens? Contacteer ons dan telefonisch.

Na levering of afhaling

Leder of lederlook

Indien u een meubel heeft aangekocht dat is uitgevoerd in leder of lederlook raden wij u onderstaande onderhoudstips aan:

  • Wrijf uw meubel wekelijks af met een vochtige (niet kletsnatte!) doek. Dit is niet enkel om het stof af te nemen, maar vooral om het leder te hydrateren.
  • Wrijf uw meubel maandelijks in met een sopje van water en opgeloste marseillevlokken. Dit heeft een reinigend effect op uw meubel.
  • Wrijf uw meubelen halfjaarlijks in met leder- of lederlookproduct aangekocht in één van onze filialen. Hierdoor wordt uw leder gehydrateerd en gereinigd en behoudt het zijn natuurlijke look.

Indien deze onderhoudstips niet ter harte worden genomen en dit wordt vastgesteld door een leder-service-dienst, dan kan dit implicaties hebben op uw service dossier.

Dankzij de Protexx beschermingsproducten kan u genieten van een aanvullende jarenlange service en garantie op uw bekledingen (zowel leder, lederlook als stof). Vraag er dus zeker naar in onze winkels. 

Dienst na verkoop

Zichtbare schade dient steeds bij levering of afhaling doorgegeven te worden. Indien u na de afhaling of levering een probleem vaststelt, verzoeken wij u om meteen contact op te nemen met onze dienst na verkoop. Dit kan via het telefoonnummer 058/310.320 of via het e-mailadres services@vandermeeren.be

Bij zichtbare gebreken vragen wij u om deze door te mailen naar onze dienst na verkoop. Mogen wij u vragen om ons zoveel mogelijk informatie te bezorgen over uw bestelling (bv. naam, adres, bestelbonnummer, bij welk artikel er zich problemen voordoen en wat het probleem exact is). Voeg enkele foto’s aan deze mail toe en u helpt ons om het probleem sneller te begrijpen. Hierdoor kunnen wij duidelijker communiceren en u sneller een oplossing aanbieden. 

Onze dienst na verkoop probeert elk probleem zo snel en zo goed mogelijk in orde te brengen. Ons streefdoel is 100% tevreden klanten. 

Verdere informatie

Heeft u na het lezen van deze brochure toch nog enkele vragen? Neem dan contact met ons op via het nummer 058/310.320 of mail naar info@vandermeeren.be